Bedrijfsfilosofie

Missie of doelstellingen van AAAbouw

Voor particuliere klanten willen we met technisch en/of administratieve dienstverlening en/of uitvoering een meerwaarde creëren voor hun bouwproject met oog voor wat economisch en financieel haalbaar is door …

1/ onze autonome aanpak
2/ onze objectiviteit, onpartijdigheid en onze ethiek
3/ onze deskundigheid (= expertise)
4/ onze professionaliteit, klantgerichtheid en menselijkheid
5/ onze dynamiek, stabiliteit en vertrouwen

Voor ondernemingen en overheden willen we met technische en/of administratieve dienstverlening en/of uitvoering bijdragen aan een betere maatschappij op gebied van veiligheid, gezondheid, kwaliteit en milieu in al zijn facetten en dit zowel op korte, middellange en lange termijn door …

1/ onze autonome aanpak
2/ onze objectiviteit, onpartijdigheid en onze ethiek
3/ onze deskundigheid (= expertise)
4/ onze professionaliteit, klantgerichtheid en menselijkheid
5/ onze dynamiek en stabiliteit
6/ ons vertrouwen gewaarborgd door de markt

De sociaaleconomische visie van AAAbouw

De klant:

AAAbouw streeft naar een overduidelijke waardecreatie voor alle betrokken partijen. Dit betekent dat het project voor zowel de onderneming zelf, de maatschappij en bovenal de klant toegevoerde waarde moet opleveren. Aangezien de klant diegene is die uiteindelijk moet betalen moet hij er de grootste meerwaarde uit halen!

De maatschappij:

Daarnaast mogen we het maatschappelijk belang niet uit het oog verliezen! Er dient van de klant een duidelijk maatschappelijk engagement te zijn. Dit maatschappelijk engagement is noodzakelijk omdat vele projecten gesubsidieerd worden door een of andere instantie of overheid. En dat maakt dat we verantwoording dienen af te leggen aan die maatschappij (= diegene die een deel van de factuur betaald via subsidies). Gebruik maken van de voorzieningen, zonder misbruik is het ultieme streefdoel!

De onderneming:

Als onderneming hebben we niet de intentie om een politieke boodschap uit te dragen, en zo mag onze visie dus ook niet worden bekeken. AAAbouw heeft een pro-Europese mentaliteit in zich. AAAbouw is dan ook te vinden voor het Europese idee van een doelstellingenreglementering. De economische en sociale Europese (kader)Richtlijnen hebben tegengestelde belangen. Toch zijn de ER (=Economische Richtlijnen) en SR (Sociale Richtlijnen) alle twee van groot belang! Daarom vinden we het noodzakelijk om steeds een sensitiviteitsanalyse uit te voeren (in grotere of kleinere mate, naar gelang de invloed op AAAbouw) om tot een goede synthese te komen. Deze synthese moet een aanvaardbaar evenwicht vinden tussen economische en sociale belangen. AAAbouw is er daarom ook van overtuigd dat klanten bereid zijn iets meer te betalen voor onze diensten, aangezien
een deel van dit geld automatisch terugvloeit naar de maatschappij door ons uitgesproken engagement.

AAAbouw wenst onafhankelijk te zijn van alle andere bedrijven en instanties die gebonden zijn. Daarenboven wil AAAbouw steeds vertrekken van een objectieve basis (= wetten, reglementeringen, normen, technische voorlichten, BBT, enzovoort). Dit maakt het mogelijk om autonoom te werken.

AAAbouw is onafhankelijk en kan dus samenwerken met alle mogelijke partijen waardoor we steeds verder ontwikkelen en daardoor verstarring vermijden.

De AAA in AAAbouw staat voor de kwaliteit die we willen leveren (cfr. Rating aandelen op de beurs). Onze kwaliteit komt tot uiting in …

onze DESKUNDIGHEID en OBJECTIVITEIT door onder andere voortdurende bijscholing, interne en externe opleiding, beursbezoeken, bijwonen van werkgroepen, opvolging van wetenschappelijk onderzoek, uitvoeren van testen, studie en up to date houden van wetgeving en normering.

ons PROFESSIONALISME en onze KLANTGERICHTHEID door onder andere toepassen van de ISO 9001:2008 principes, evaluatie door klanten, interne evaluatie (zelfevaluatie en wederzijdse evaluatie), vormen van communicatie, principe van “we zijn allemaal concullega’s”, beheerssysteem voor documentatie, communiceren via de kanalen gewenst door de klant.

onze HONGER naar INNOVATIE door opvolgen van wetenschappelijk onderzoek, zelf producten te ontwikkelen, zelf testen uit te voeren volgens de normering, bijwonen van nationale en internationale beurzen, volgen van opleiding, interne innovatievergaderingen, samenwerking met ontwikkelingsbureaus.

via PERSONEELSBESTAND door het aantrekken van verschillende profielen (rekening houdend met ieders individuele sterkten en zwakten en deze zoveel mogelijk optimaliseren), verdere ontwikkeling te ondersteunen en aan te moedigen, personeel eerlijk te vergoeden en zo de kennis te behouden.

Deze sociaaleconomische visie is dé voorwaarde om duurzaam, economisch verantwoord en toekomstgericht te ondernemen vandaar ons devies:

“ Overduidelijke waardecreatie van onroerend goed, nu en in de toekomst! “
(voor alle betrokken partijen = klanten, maatschappij, onderneming, middelen & personen)